Przejdź do treści
Strona główna » Blog » Relacje są najważniejsze

Relacje są najważniejsze

Lata tworzenia swojego biznesu nauczyły mnie jednego – nie da się zbudować mocnej i stabilnej firmy bez ludzi. Można skończyć sto fakultetów i kursów, jednak nic to nie da, jeśli nie potrafimy zbudować dobrych, zdrowych relacji. Mówię tutaj o relacjach z partnerami biznesowymi, dostawcami, klientami i – co najważniejsze – z pracownikami.

Jak ważne są relacje z ludźmi, uczyłam się już od najmłodszych lat, zaczynając swoją przygodę w Zuchach, a następnie w Harcerstwie oraz pracując jako wychowawca na koloniach. Te doświadczenia sprawiły, że dobrze czuję się w pracy z ludźmi. Stąd wybór trzonu mojej działalności, czyli agencji pracy, nie był przypadkowy.

Budowanie zespołów oraz wspieranie ich w rozwoju jest ulubioną częścią mojej pracy. Cenię sobie codzienne spotkania z moimi współpracownikami – zawsze znajdzie się coś do przegadania – czy to służbowego, czy  prywatnego. Bo jeśli tylko mogę i dana osoba mi na to pozwala, staram się dbać i pomagać ludziom. Także poza strukturami firmy. Czasem jest to rozmowa, czasem pomoc finansowa, upominek na urodziny, czy wspólny wyjazd na workation. Co roku organizujemy także wyjazdy integracyjne dla wszystkich naszych pracowników – wspólna zabawa, rozmowy, tańce czy gry integracyjne są bardzo ważnym elementem team buildingu.

Możliwości poznania swoich pracowników i zbudowania z nimi dobrych relacji jest naprawdę wiele,
a moje doświadczenia tylko potwierdzają,
że pracownik, który czuje się wysłuchany i doceniony, jest bardziej zaangażowany w proces.

Dlatego też zawsze powtarzam, że szef zamknięty w swoim gabinecie, odcięty murem sekretariatu od swoich ludzi, nie może być dobrym szefem. Po prostu. Firma to ludzie i to o nich trzeba dbać. Co z resztą podkreślam za każdym razem, nawet podczas oficjalnych wystąpień, jak na przykład na Gali Diamentów Forbesa.

Z tego powodu nie wyobrażam sobie, aby większa część moich  pracowników pracowała w stu procentach zdalnie z domu. Nie dlatego, że nie wypełniliby swoich obowiązków, bo tego akurat jestem pewna. Ale dlatego, że mogłoby to wpłynąć negatywnie na łączące nas relacje oraz relacje zbudowane między pracownikami w całej firmie.

Jestem teraz w takim miejscu w życiu, gdzie chcę jeszcze bardziej skupiać się na swoim zespole. Uważam, że organizacjami przyszłości będą te, dla których umiejętności miękkie staną się wartością kluczową. Jak powiedział Henry Ford: „Jeżeli istnieje jakiś jeden sekret sukcesu, to jest to umiejętność przyjmowania cudzego punktu widzenia i patrzenia z tej perspektywy z równą łatwością jak z własnej”.

Chcę jeszcze bardziej słuchać ludzi, ich historii, aby coraz lepiej odpowiadać na ich potrzeby. Wspierać ich w ich własnym procesie rozwoju.

To będzie mój cel na najbliższy czas 😊